Uutiset: Unohtuiko salasana? Ongelmia kirjautumisessa? Katso tästä apua

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
To Syys   09, 10, 06: 22: 49

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Isänmaallisuus  (Luettu 2091 kertaa)
HulluPilvishti
Varovainen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #60 : Pe Elo    27, 10, 00: 02: 00 »

Ei jaksa kauheata romaania nytten illalla kirjottaan jotten iha puhu mitä sattuu, mutta.

Itse olin  aikoinani himo-suomi kiihkoilija, fanitin itsenäisyyttä henkeen ja vereen. Paras ystävä avasi mun silmät, ei tarkoituksella. Ei se sitä haitannut, mutta silti.

Onko tämä Suomi niin hieno maa lopulta? Väkilukuun suhteutettuna henkisistä "ongelmista" (masennus, itsemurha jne.) kärsivien määrä on suuri. Ulkomaalaisista osa elää paremmin kuin omakansa vaikkeivat tekisi edes töitä. Onhan meille hienosti rakennettu vaikka mitä, kirjasto, ilmainen hammaslääkäri, sossu/kela, orpokoti, työttömyys korvaus jne. =vero rahoilla. Maa jossa ei tarvitse edes töitä tehdä ja suuri osa ihmisistä kärsii jonkun näköisistä henkisistä ongelmista. Eikö verorahoja voitaisi pistää henkisen hyvinvoinnin "korjaamiseen?"

Saahan sitä olla ylpeä itsenäisestä valtiosta, sotaveteraanien uhrauksista, sisusta. Useassa kohtaan sotketaan "oma raha menetettiin" voi hyvä jumalauta! Onko sillä väliä todellakin vaikka maksettaisiin oravan-nahoilla? Olishan se vähä barbaarista joo.. Mutta, ei se raha oikeasti voi olla niin tärkeä. Tässä maassa kun ei enää saa edes metsästää juuri ilman lupaa, viljellä ruokaa, rakentaa taloa. se on väline minulle vain hankkia se mitä tarvitsen maallisesti.

Eräs ulkomaalainen luokkalainen sanoi viisasti "ei meillä kukaan puhunut edes että Suomella-ja venäjällä oli ollut sota, ei ketään kiinnostanut, se oli jo mennyttä" On sodittu, miksi ihmeessä hehkutetaan voittoa vieläkin? Veteraaneille kunnia, tarkoitus ei ole vähätellä heitä, eikä loukata ketään. Mutta silti. Monet menetti isänsä/miehensä ja vielä sitä hehkutetaan että voitettiin.

Lopetan ny, alkaa väsyttää liikaa ja menee ohi oman suun äkkiä asia.
tallennettu

I do not know how it feels to lose an important person, because I am not going to lose, I'm going to protect them
Cyran
Koukussa
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #61 : Pe Elo    27, 10, 17: 31: 05 »

Eräs ulkomaalainen luokkalainen sanoi viisasti "ei meillä kukaan puhunut edes että Suomella-ja venäjällä oli ollut sota, ei ketään kiinnostanut, se oli jo mennyttä" On sodittu, miksi ihmeessä hehkutetaan voittoa vieläkin? Veteraaneille kunnia, tarkoitus ei ole vähätellä heitä, eikä loukata ketään. Mutta silti. Monet menetti isänsä/miehensä ja vielä sitä hehkutetaan että voitettiin.
Ei Suomi oo ees ikinä voittanu mitään sotia. Nauru Ennen ensimmäistä maailmansotaa ei oltu ees itsenäisiä ja toinen maailmansotakin oltiin häviäjien puolella.

Ite oon kasvanu isänmaallisessa perheessä, kun isä on evakkokarjalaisista suoraan seuraavaa polvee, ja arvatkaa vaan onko niitä Suomi-hehkutuksia saanut kuulla ihan tarpeekseen. Äiti nyt tosin ei ole mitenkään erityisen isänmaallinen. Tottahan Suomi on hieno maa, meillä on suurimmaksi osaksi asiat kunnossa, eikä mieleen tulisi edes valittaa korkeista veroista kun sosiaaliturva sun muu on niin hyvä. Ja se masennus. Se johtuu talvisesta pimeydestä ja kansanperinteestä! XD

Olen siis ylpeä suomalaisuudestani, mutta suostuisin kyllä muuttamaan ulkomaillekin asumaan. Ei se suomalainen identiteetti siitä mihinkään muuttuisi, maa vain vaihtuu.
tallennettu

antagonismi
Valtiatar
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #62 : Pe Elo    27, 10, 22: 12: 50 »

Hullupilvishtillä kyllä todella hyviä pointteja, hatunnosto täältä.
Samoja asioita itsekin miettinyt aikoinani, Suomea hehkutetaan ihan suotta. Terveydenhuolto on kallista eikä todellakaan niin laadukasta kuin annetaan ymmärtää, kaikkialla on kallista, kansanterveystilastot ovat hälyyttävät, työkkärin ja kelan kanssa harvoin asiat toimii niinkuin pitää, postisysteemi kusee huolella, vuokrat on pilvissä, ihmisille ei ole tarpeeksi töitä, opiskelua ei tueta, mielenterveysongelmat kukoistaa..

Onko se Suomi tosiaan niin hieno maa? Ei. Ihan keskiverto, täysin reilusti verrattavissa muihin EU-maihin. Mutta, kukin kansa uskoo asuvansa siinä maailman parhaassa maassa. Näinhän se on Hymy
tallennettu

You can't polish a shite, you need to flush it and start again.
Tonde
Sydämensä menettänyt
Poissa Poissa

« Vastaus #63 : Ma Elo    30, 10, 22: 56: 17 »

Hullupilvishtillä kyllä todella hyviä pointteja, hatunnosto täältä.

Aika turhia mun mielestä liittyen tähän keskusteluun.
Suomi ei ole mun mielestä täydellinen maa ja täällä on paljon asioita, jotka haluaisin muuttaa.
Sillä ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa, olenko isänmaallinen vai ei.
Mun mielestä isänmaallisuuteen kuuluu halu kehittää maata niin, että meillä kaikilla olisi entistä parempi täällä. (Ei niin että koska joku asia täällä mättää, muutetaan muualle.)

Lähtekääpä jonnekkin kehitysmaahan kyselemään ihmisiltä, onko ne isänmaallisia. Veikkaampa et aika paljon useampi vastaa kyllä, kun esmes täällä.
Useimmiten ne kiihkoisänmaallisimmat ihmiset löytyy nimenomaan maista joissa asiat on keskimääräistä huonommin.

(Niin, ja yleinen käsityshän on, että Suomi voitti sodan, koska me ei antauduttu kuten Saksa.)

Olen siis ylpeä suomalaisuudestani, mutta suostuisin kyllä muuttamaan ulkomaillekin asumaan. Ei se suomalainen identiteetti siitä mihinkään muuttuisi, maa vain vaihtuu.

Niin, miksei ulkomailla asuva suomalainen muka voisi olla isänmaallinen?
tallennettu

"Elämä on moniulotteinen käsite, jolla ei ole yksinkertaista määritelmää." (Wikipedia tietää mitä minä en...)
HulluPilvishti
Varovainen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #64 : Ma Elo    30, 10, 23: 05: 23 »

Mun mielestä isänmaallisuuteen kuuluu halu kehittää maata niin, että meillä kaikilla olisi entistä parempi täällä.

Mielenkiintoinen näkökanta.

Pitää miettiä..
tallennettu

I do not know how it feels to lose an important person, because I am not going to lose, I'm going to protect them
antagonismi
Valtiatar
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #65 : Ma Elo    30, 10, 23: 10: 32 »

Tonde, totta. Eihän tuolla suoranaisesti ole asian kanssa tekemistä, mutta hyvää keskustelua silti eikä ihan täysin OT.

Ja niin, miksei ulkomailla asuva suomalainen voi olla isänmaallinen? Hä Kyllä mä ainakin koen olevani, vaikka täällä kaukana asunkin.
tallennettu

You can't polish a shite, you need to flush it and start again.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM