Uutiset: Unohtuiko salasana? Ongelmia kirjautumisessa? Katso tästä apua

*
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
Su Syys   05, 10, 16: 27: 07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valokuvaus vienee mennessään... =)  (Luettu 295 kertaa)
Toolman
Varovainen
*
Poissa Poissa

« : Su Tammi  24, 10, 15: 51: 53 »

Alkaa tämä valokuvaus hiljalleen viedä mennessään ja muutamiin projekteihin etsiskelen malleja.... ei mitään malli malleja vaan ihan "taviksia". Projektikuvien sisältö ei ole julkista toistaiseksi, koska näistä olisi tarkoitus koota näyttelyäkin muutaman lähivuoden päähän... kuvailen näillä näkymin kesän/ tulevan syksyn aikana pitkin etelä-suomea, miljöö kuvina... projekteja olisi useampikin työnalla... näin alkuun haluaisin löytää muutamia rohkeita ihan kotistudio kuvauksiin... yksärillä voi ilmoittautua. Palaan asiaan jonkin ajan kuluttua, joten ei pidä ihmetellä jos en heti vastaile  ^^
tallennettu

Harrastelijakuvaajan töitä
http://www.kuvalo.com/galleries/iccksb
Yazz
Sydämensä menettänyt
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

murr

« Vastaus #1 : Su Tammi  24, 10, 16: 32: 58 »

Saanen kysyä pari kysymystä Hymy :

*Missä päin ko. studio sijaitsisi?
*Onko sulla mitään kuvia esillä missään?
*Onko sulla mitään mieltymyksiä tai toiveita esimerkiksi vaatteiden suhteen?
*Kerrotko jotain itsestäsi?

Hymy Näin pari alkuun Hymy Itse olen ollut kahdella kuvaajalla kuvattavana.
tallennettu

Avasin eräänä päivänä silmäni ja näin haluamani. Tuon päivän ja hetken jälkeen en ole avannut silmiäni uudemman kerran.
Tonde
Sydämensä menettänyt
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Su Tammi  24, 10, 16: 40: 51 »

Juu varmaan ihmisiä kiinnostaa minkä tyylisiä otoksia on tulossa. Kukaan ihan sokkona mihinkään lupaudu.
tallennettu

"Elämä on moniulotteinen käsite, jolla ei ole yksinkertaista määritelmää." (Wikipedia tietää mitä minä en...)
Toolman
Varovainen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Su Tammi  31, 10, 20: 47: 57 »

Tervehdys

Kuten huomaatte, en juurikaan usein täällä kirjoittele, johtuen muista kiireistäni.

Tässä kuitenkin lisätietoja hankkeestani ja siitä kuka olen.

Se miksi en kerro liikaa hankkeeni sisällöstä, johtuu siitä, etten halua liiaksi paljastaa etukäteen
ajatusta homman ideasta. Jos se asettaa jollekulle kynnyksen lähteä mukaan, älköön lähtekö.
Toki voisin nämäkin kuvat toteuttaa vain näppäilemällä kadulla kulkiessani sopivista tilanteista
yleisiä kuvia, mutta se taas vaikuttaisi ehkä liian amatöörimäiseltä lopputuloksena. Siksi siis haluan
toteuttaa näyttelyn niin, että siihen todellakin panostan. Tiedän että eräällä ystävälläni ja
jollakulla toisella kuvaajalla on samanlaiset projektit keskenään joten on eräänlainen kujanjuoksu
meneillään kumpi saa oman juttunsa ensin valmiiksi, jälkimmäinen kun olisi sitten "kopioitu"
jo idean ensin valmiiksi saaneelta. Samaa yritän välttää, siis sitä ettei aihekokonaisuuttani kukaan
muu lähtisi toteuttamaan kilpajuoksuna. Oma aiheeni käsittelee täysin erilaista juttua joten en siis
ole ystäväni kanssa kilpasilla.

Eli, valokuvanäyttelyä suunnittelen vuodelle 2013 jolloin on erään "yhteisön" juhlavuosi. Yhteisö ei
ole näyttelyä tilannut, vaan ajatus olisi että tämä olisi myös heille yllätys, eräänlainen kunnianosoitukseni.

Juhlavuoteen tähtään niin että näyttelyn tulisi tuolloin jo olla nähtävillä jossakin galleriassa. Jos tämä ei onnistu,
menee tältä näyttelyltä pohja pois alta. Toki näyttelyn voi pitää myöhemminkin, mutta se ei aja silloin
enää juhlavuoden ajatusta.

Kuvat eivät tule sisältämään alastomuutta, seksiä, viinaa, huumeita eikä väkivaltaa. Siis ei mitään mistä
mukana olevat joutuisi häpeämään mukana oloaan, vaan ajatus olisi että myös mukaan lähteneet voisi olla
tyytyväisiä: "jes minäkin olen tässä mukana" -fiiliksellä, vaikka aihe sinänsä ei olekaan mikään maailmaa
mullistava. Kuvista tulee normaalin arkielämän kuvia, ei utopistisia tms.
Kuvat sellaisenaan ei ehkä heti aukene suurelle yleisölle, mutta näyttelyyn olisi tarkoitus liittää pienet
tekstinpätkät jotka kertoo mistä missäkin kuvassa on kyse. Ja kuvat nivoutuu yhteen tietyllä tavalla juuri
tuon juhlavuoden mukaisesti.

Malleja mukana olisi oltava useita, koska en halua näyttelystä "kasvoja kuluttavaa" eli ei niin että näyttelyssä
yleisössä pääteltäisiin että kaikki kuvat jotenkin liittyy juuri kuvissa esiintyviin henkilöihin. Jokaisesta
kuvasta tulee löytymään se oma tarinansa eli sinänsä en halua kuvien henkilöityvän pieneen mukana olevaan henkilöstöön.

Toivottavasti ei tästä salaperäisyydestä ole kenellekään liian suurta kynnystä lähteä mukaan. Kuvat ajattelin ottaa
tässä tulevan kevään - kesän ja syksyn aikana, mutta voi venyä tarpeen mukaan 2011 vuodellekin, riippuu miten noita
kuvia saa toteutumaan. Kuvia pyrin kuvaamaan lähinnä tässä etelä-Suomen alueella.

Palkkioita tuossa joku kyseli. Valitettavasti juttu pohjautuu vapaaehtoisuuteen, minulla ei ole mahdollisuuksia
maksaa kuviin osallistuville palkkioita. Päinvastoin ehkä, niitä kuvia joita haluaisin harjoituskuvina ottaa ennen
varsinaisia kuvia, pyrkisin ottamaan parhaalla mahdollisella tavalla, jotta malli voi halutessaan joko antaa
luvan käyttää kotisivuillani ja itselleen saisi myös pientä työkorvausta vastaan kuvat käyttöönsä. Tällä olisi
tarkoitus rahoittaa tämän hankkeen toteutumista. Tiedän että tämä voi asettaa kynnyksen lähteä mukaan, mutta toivon että
ainakin jokunen lähtisi hankkeeseen avuksi.

Kuka olen:

Kotkalainen harrastelijakuvaaja Markus Salomäki. Omaa studiota minulla ei ole, vaan toteutan mallin valintakuvat joko
kotonani tai vuokralaitteilla vuokratilassa, jolloin myös kuvia halutessaan palkkiossa joudun huomioimaan
vuokrahinnat.
Toistaiseksi minulla ei ole kotisivuillani mallikuvia, haen nyt ensimmäisiä henkilöitä lähinnä harjoituskuviin. Olen
kuvannut henkilökuvia sekä studiotasoisina että miljöössä muutamia, mutta niiden kuviin minulla ei ole
lupaa julkaista, johtuen siitä että yhden kuvat on hitusen rohkeampia ja toiset eivät ole lupaa antaneet omiaan
lupaa julkaista omasta tahdostaan, vaikka kuvat omasta mielestäni ovatkin onnistuneita. Tätä kotistudio ajatusta
ei tarvitse säikähtää, tiedän että tälläkin alueella kotistudioita on muutamilla tutuillani itselläänkin. He tosin
toteuttavat kuvauksiaan tulonlähteinä.
Itse olen enempi kuvaillut luontoa, tapahtumia, esineitä ja rakennuksia. Nyt olisi ajatusta harjoitella lisää
muotokuvaustakin.
Kotisivuiltani löytyy jonkin verran kuvia joita vuosien aikana on tullut otetuksi edellämainituista aiheista. Toivon että
onnistuneita kuvia mukaan lähteneistä saisin luvan käyttää myös kotisivuillani näytekuvina. Vaatetuksen osalta minulla
ei ole suuria vaatimuksia, kunhan on siisti, asiallinen pukeutuminen. Ehdottaakin saa pukeutumisen suhteen jos jotain
erityistä mukaan lähtenyt haluaa.

Kaikista kuvauksista joita teen, teen kirjalliset sopimukset kuvien käytöstä. Kotisivuillani löytyy siis tuo
galleria jossa tämän hetkisiä kuvia näytillä osaamisestani. (www.markussalomaki.fi -> kuva-albumi) Pyrin saamaan
mukaan tosiaan vielä henkilökuviakin kun löytyy vapaaehtoisia jotka sallisi kuvien käytön esittelytarkoituksiin.

Niin, ja jos kynnys lähteä mukaan on nyt suuri, siirry seuraavaan keskusteluun =) Toivottavasti kuitenkin riittävästi
saan vapaaehtoisia mukaan. Niin ja minua ei tarvitse pelätä  ^^ eli asiallisella mielellä olen siis liikkeellä  Angel
tallennettu

BloodOrchid
Addikti
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : Su Tammi  31, 10, 20: 56: 34 »

Mikä mainostuspaikka tää nyt on....m  Sneaky Perkele
tallennettu

Ehkä jossain on paremmat päivät, edes se Happy Hour.
Toolman
Varovainen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : Su Tammi  31, 10, 21: 01: 56 »

Tässä kyseltiin lisäinfoa hankkeestani ja sen annoin. Jos ylläpito katsoo aiheen liialliseksi mainostamiseksi, poistakoon aiheen.
tallennettu

antagonismi
Valtiatar
Ylläpito
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : Su Tammi  31, 10, 21: 04: 22 »

Siirrän aiheen Kirpputorin "Palveluita tarjotaan"-puolelle Hymy
tallennettu

You can't polish a shite, you need to flush it and start again.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC

Validi XHTML 1.0! Validi CSS! Dilber MC Theme by HarzeM